.

the NAKBA ... الـنـكـبــَـة حـق يـآبــى الـنـسـيــَـان

Wednesday 26 March 2008

Musique Andalouse de Tanger الموسيقى الاندلسيه من طنجة Andalusian Music from Tangier ♪ Cheikh Ahmed Zaïtouni Ensemble مجموعة الشيخ احمد الزيتوني


Album :
Musique Andalouse de Tanger
الموسيقى الاندلسيه من طنجة
Andalusian Music from Tangier

Artists :
Cheikh Ahmed Zaïtouni Ensemble
مجموعة الشيخ احمد الزيتوني

Country : Morocco - المغرب

Melodies :
(1). Instrumental Introduction
موسيقى
Introduction instrumentale
(2). Blessed be Thou, oh Night - by he Who Has Conceived You
احسنت يا ليل -واللدي انشآك
Bénie sois-tu, ô nuit - Par celui qui t'a conçue
(3). She Came to See Me - the Almond Trees Are Redolent - oh my Companion, I See
و زائر زار - اللوز فاح - ارى اللوز من بعد
Elle m'a rendu visite - Les amandiers exhalent - Ô compagnon, je vois qu'après la vieillesse...
(4). Oh You Who Has Settled in my Captive Heart - your Beauty is Unique, You of the slender waist - Ôh beauteous star ...
يآ ساكنا قلبي المعنآ - يآ فريد العسر أهيف - قمر من فوق غصن
Ô toi qui as pris mon coeur captif pour demeure - Ta beauté est unique, toi dont la taille est si svelte - Ôh bel astre ...
(5). Violin Solo
موسيقى
Solo de violon
(6). Love for You Has Laid me Low - be Cautious in Your Love
افناني ذاء الحب - كن في عشقا
Ton amour m'a anéanti - Sois prudent dans ton amour
(7). I Thought That...
قد كنت احسب
Je croyais que...
(8). In the Beloved's Abode - my Body is so Frail - I Beseech You, Fairest of maidens
الى دار الحبيب - جسمي نحيل - لله يآ زين الصغار
La demeure de l'Aimé - Mon corps est si frêle - Je t'en conjure, toi la plus jouvencelles
(9). May God Never Separate the Lovers
لآ فرق الله شمل العاشقين
Puisse Dieu ne jamais séparer les amants
.

Download From Here

.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...